تبلیغات
قـــلــــم - مطالب اردیبهشت 1397

جستجو


عبارت مورد نظر را وارد کرده

و دکمه جستجو را کلیک کنید

درباره سایت


مشخصات سایت

مدیر سایت: مجتبی رنجبری

ایمیل مدیر: mojtabaranjbari84@gmail.com

عنوان سایت: قـــلــــم

شعار سایت: از استخوانم قلمی و از خونم جوهرش را تهیه می کنم تا فقط بنویسم دوستت دارم

قـــلــــم

از استخوانم قلمی و از خونم جوهرش را تهیه می کنم تا فقط بنویسم دوستت دارم

درباره سایت

.....¨`•-☆•--( “)(“ )-•-☆
_______________,*-:¦:-*
___0♥0♥_____♥0♥0,*-:¦:-*
_0♥0000♥___♥0000♥0,*-:¦:-*
0♥0000000♥000000♥0,*-:¦:-*
0♥00000000000000♥0,*-:¦:-*
_0♥000000000000♥0,*-:¦:-*
___0♥00000000♥0,*-:¦:-*
_____0♥000♥0,*-:¦:-*
_______0♥0,*-:¦:-*
_____0,*-:¦:-*
____*-:¦:-*_____0♥0♥____♥0♥0
__*-:¦:-*____0♥0000♥___♥000♥0
_*-:¦:-*____0♥0000000♥000000♥0
_*-:¦:-*____0♥00000000000000♥0
__*-:¦:-*____0♥000000000000♥0
____*-:¦:-*____0♥00000000♥0
______*-:¦:-*_____0♥000♥0
_________*-:¦:-*____0♥0
______________,*-:¦:-*
........¸,.•´¨`•.( -.- ).•´¨`•.,¸
........¨`•-☆•--( “)(“ )-•-☆........¨`•-☆•--( “)(“ )-•-☆
_______________,*-:¦:-*
___0♥0♥_____♥0♥0,*-:¦:-*
_0♥0000♥___♥0000♥0,*-:¦:-*
0♥0000000♥000000♥0,*-:¦:-*
0♥00000000000000♥0,*-:¦:-*
_0♥000000000000♥0,*-:¦:-*
___0♥00000000♥0,*-:¦:-*
_____0♥000♥0,*-:¦:-*
_______0♥0,*-:¦:-*
_____0,*-:¦:-*
____*-:¦:-*_____0♥0♥____♥0♥0
__*-:¦:-*____0♥0000♥___♥000♥0
_*-:¦:-*____0♥0000000♥000000♥0
_*-:¦:-*____0♥00000000000000♥0
__*-:¦:-*____0♥000000000000♥0
____*-:¦:-*____0♥00000000♥0
______*-:¦:-*_____0♥000♥0
_________*-:¦:-*____0♥0
______________,*-:¦:-*
........¸,.•´¨`•.( -.- ).•´¨`•.,¸

مجتبی رنجبری

امکانات سایت


آمار سایت

آمار کل:
بازدید امروز:
بازدید دیروز:
بازدید ماه قبل:
بازدید این ماه:
آخرین بازدید:
بروزرسانی:
تعداد مطالب:
نویسندگان:

نظرسنجی

به نظر شما از چه بنویسم















کد پیغام خوش آمدگویی



فال حافظ


 فروشگاه سازr هاست لینوکس تبادل لینک - تبادل لینک تبادل لینک - تبادل لینک خرید فروشگاه ساز تبادل لینک - تبادل لینک
ایجاد خبرنامه ایمیلی
https://zarpop.com/ref:1750 https://zarpop.com/user/signup/ref:1750 کسب درآمد کسب درآمد کسب درآمد

نویسندگان


team_member

مجتبی رنجبری

مدیر سایت
team_member

مجتبی رنجبری

نویسنده

قـــلــــم

از استخوانم قلمی و از خونم جوهرش را تهیه می کنم تا فقط بنویسم دوستت دارم


دعای روز چهارم ماه رمضان

اَللّـهُمَّ ارْزُقْنى فیهِ الذِّهْنَ وَالتَّنْبیهَ، وَباعِدْنى فیهِ مِنَ السَّفاهَةِ وَالتَّمْویهِ، وَاجْعَلْ لى نَصیباً مِنْ كُلِّ خَیْر تُنْزِلُ فیهِ، بِجُودِكَ یا اَجْوَدَ الاَْجْوَدینَ.

خدایا روزیم كن در این ماه تیزهوشى و بیدارى و دورم گردان در آن از بى خردى و اشتباه كارى و مقرّر فرما برایم بهره اى از هر خیرى كه در آن نازل گردانى بجود و كرمت اى باجودترین جودمندان.

نظام سیاسی و فعالیت مبتکرانه

در خصوص این سه نکته توجه به ملاحظات زیر ضروری به نظر می‌رسد:

۱- فرهنگ را چرخ زیرین سیاست دانسته‌اند، یعنی اگر قرار است که عرصه سیاست کارآمد و اثربخش باشد، عناصر این مهم بایستی ابتدا در حوزه فرهنگ خود را نشان دهند. از این رو، توجه به فرهنگ به مثابه عنصر اصلی پویایی سیاست جدی و ضروری است. از طرفی، چون تکثر و تعدد فرهنگی در همه جوامع مشاهده می شود و این تکثر و تنوع را نمی‌توان نفی کرد، طبیعی است که فرهنگ‌های مختلف می‌کوشند تا به نوعی به فرهنگ مسلط در جامعه تبدیل شوند که در خصوصی کشوری مانند ایران نیز این پدیده واقعیت دارد، یعنی فرهنگ های مختلف موجود در این جامعه و از جمله فرهنگ لیبرال و… که هرچند فرهنگی غیربومی و وارداتی است، در حال مبارزه با فرهنگ مسلط یعنی فرهنگ اسلامی است تا آن را از عرصه به در کند و خود به فرهنگ مسلط تبدیل شود و چنانچه نظام سیاسی – فرهنگی در ایران نتواند عناصر پویای فرهنگ بومی را بازتولید کند، در واقع از پویایی‌های خود می‌کاهد و راه برای رشد و گسترش فرهنگ‌های رقیب هموار می‌شود. از این رو، نوع سیاستگذاری و اقدام در حوزه فرهنگ بایستی به گونه ای باشد که نه تنها به تقویت عناصر فرهنگ بومی منجر شود، بلکه همچنین بایستی به گونه ای باشد که منجر به تضعیف و به محاق رفتن فرهنگ های رقیب شود.

۲- نکته دوم به نقش دولت و دستگاه های مسئول در حوزه فرهنگ مربوط می‌شود که به تعبیر مقام معظم رهبری بایستی “مکمل و تسهیل گر و الهام بخش در فعالیت‌های خودجوش و فراگیر مردمی عرصه فرهنگ” باشند. در واقع کارویژه‌های تربیتی دولت و دستگاه های مسئول در نظام اسلامی سبب آن است که آنها نسبت به مسائل فرهنگی بی تفاوت نباشند.

۳- نکته دیگر که در واقع تکمیل کننده نکته قبلی است، مسأله عزم ملی است، یعنی هم افزایی همه ظرفیت ها. به عبارت دیگر، توفیق در زمینه مسائل فرهنگی تنها در صورتی محقق خواهد شد که با عزم جدی در مجموعه نظام همراه باشد، یعنی از توان و ظرفیت همه نیروهای مومن ومعتقد به مکتب اسلام در راستای تحقق اهداف مورد نظر در حوزه فرهنگ و به تبع آن در سایر حوزه ها استفاده شود. این امر از آن رو حائز اهمیت است که از عملکردهای جزیره ای افراد و مجموعه ها جلوگیری می‌کند و یکی از مصادیق تسهیل گری و الهام بخشی دستگاه های مسئول اقدام در همین راستا می باشد.

در پایان بایستی گفت که تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر مسائل فرهنگی، اهمیت این حوزه و از سویی حساسیت ایشان نسبت به آن را می رساند و همانگونه که در بالا بدان اشاره شد، توفیق در حل معضلات تنها با هم افزایی ظرفیت ها و عزم ملی جدی در این زمینه میسر است. در واقع، اگر مجموعه دستگاه های مسئول در اجرای برنامه های خود از پشتیبانی و حمایت مردمی برخوردار نباشند، آن برنامه ها به نتیجه نخواهد رسید و از سویی چنانچه اقدامات خودجوش مردمی نیز از حمایت دستگاه های مسئول برخوردار نباشند، آنها نیز ناقص می مانند. از این رو، بایستی مکانیسم های ارتباطی میان مردم و مسئولان نیز تقویت شود.

شبکه های ماهواره و نهاد خانواده

علت دیگر این است که بعضی خط قرمزها که رسانه‌های داخلی باید رعایت کنند شبکه‌های خارجی رعایت نمی‌کنند چون نه مجبورند و نه برای عفت و حیای خانوده‌های ما دل می‌سوزانند. «رابرت مرداک» صهیونیست ضد شیعه که مؤسس شبکه فارسی‌وان است قطعاً از روی دلسوزی و محبت به خانواده ایرانی شبکه راه نمی‌اندازد اما به هر حال این مسأله برای بعضی‌ها جذابیت دارد.

جمع کردن دیش، کافی نیست و باید کار فرهنگی کرد

دلیل دیگر گرایش به ماهواره این است که ما به جای کار فکری و فرهنگی و کار اقناعی روی ذهن مخاطب و بیان ضررهای مسأله و آسیب شناسی برنامه‌های ماهواره‌ای به روش ممنوعیت ایجاد کردن و جمع‌آوری دیش‌ها اکتفا کردیم که متأسفانه اجرای ناقص این طرح هم هیچ اثر مثبتی نداشته است و گاهی اوقات ممنوعیت‌ها جذابیت هم ایجاد می‌کند.

به نظر می‌رسد در کنار اجرای درست و کامل و بدون تبعیض قانون باید بیشتر روی کار فرهنگی و اقناع ذهن مردم کار کرد.

یک دلیل دیگر این است که در کشور ما هنوز ارگان‌های فرهنگی نتوانسته‌اند بحث اوقات فراغت فرزندان را چه در تابستان و ایام تعطیل و چه اوقات فراغت ایام تحصیلی را پر کنند همچنین فضاهای ورزشی، تفریحی، سرگرمی و هنری فراوان و ارزان و قابل دسترس و جذاب ایجاد نشده است اما در ماهواره مثلا ۴۰ شبکه کودک، ۳۰ شبکه ورزشی،۱۲۰ شبکه موسیقی و شعر و صدها شبکه علمی و فرهنگی، هنری، مد و لباس، سرگرمی، ۵۰۰ شبکه سینمایی و ۲۰۰ شبکه سریال، مخاطبان را جذب می‌‌کنند.

یک علت دیگر، مسأله بیکاری و تنهایی است کسی که در طول روز برنامه‌ای منظم برای خودش و خانواده و همسر و فرزندانش ندارد زمینه ورود تفکرات و کارهای شیطانی را فراهم می‌کند و در کنار بیکاری، تنهایی هم عامل مهمی است خیلی از زن و شوهرها که فرزند هم ندارند و خانم هم بیکار است برای پر کردن اوقات فراغت خود به ماهواره رو می‌‌آورند خانواده‌ها باید به کمک مسجد، روحانیت، کانون‌های فرهنگی سالم، ورزش و غیره اوقات فراغت فرزندان را پر کنند و از بیکاری و تنهایی آنها جلوگیری کنند.

تهاجم فرهنگی، ایران ستیزی و اسلام ستیزی

سال‌ها پیش مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند: دشمن در تدارک تهاجم فرهنگی است و بارها با تعبیراتی مثل شبیخون، فتنه فرهنگی، ناتوی فرهنگی و جنگ نرم، هشدار دادند که متأسفانه آنطور که شایسته بود توجه نشد.

دشمن از هر ابزار و رسانه‌ای برای هجوم به فرهنگ ما استفاده می‌کند و با برنامه‌های ماهواره‌ای و ساخت مستندها و فیلم‌ها و سریال‌هایی مثل فیلم ۳۰۰، آرگو، سنگسار ثریا، بدون دختر هرگز، یا فیلم‌های ضد اسلامی و ضد شیعه مثل شمشیر اسلام، محاصره، فتنه و فیلم‌‌های شرم‌آور علیه رسول خدا و قرآن می‌‌خواهد جوان ایرانی را از ایرانی بودن و مسلمان بودن خود متنفر و پشیمان کند و هویت جوان ایرانی را بگیرد و او را به سبک زندگی غربی متمایل کند.

یکی از اهداف ماهواره‌ها این است که با تهی کردن جامعه ایرانی از فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی، جامعه ایران اسلامی را از درون، دچار فروپاشی کند و کاری را که در جبهه نظامی و جنگ سخت نتوانست با بمب و موشک انجام دهد، در جبهه فرهنگی و جنگ نرم با کمک رسانه‌ها و فیلم‌ها و از طریق بی هویت کردن جوانان انجام دهد.

تحقیر سنت‌های ملی و تعظیم فرهنگ بیگانه، تخریب هویت ملی و تغییر و تخریب مفاهیمی مثل آزادی بیان، حقوق بشر، آزادی عقیده و … تهی شدن ادبیات و زبان ایرانی از زیبایی‌های خود، ترویج مدگرایی و ارائه مدهای آرایشی و پوششی نابهنجار، گسترش فرهنگ مصرف و مصرف‌گرایی، نشان دادن جلوه خرافی از دین، الگو قرار دادن بازیگران، خواننده‌ها و فوتبالیست‌ها برای جوانان، زیر سؤال بردن فرهنگ جبهه و ایثار و شهادت و انتخابات همه بخشی از هجوم همه جانبه دشمن غربی از طریق رسانه‌ها به فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی است.

آسیب‌های شبکه‌های ماهواره‌ای

ماهواره یک رسانه قدرتمند است و به خاطر ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد همچنانکه می‌تواند در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جوامع اثر مثبت داشته باشد، برنامه‌های تخریبی و فاسدی هم دارد و می‌تواند بر فکر و اندیشه و اعتقادات و رفتارهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، تربیتی، خانوادگی و سبک زندگی مردم اثر منفی داشته باشد و استفاده نامحدود و غیر هدفمند آن می‌تواند آثار زیانباری بر جوانان، زنان و خانواده‌ها داشته باشد.

مهمترین خطر ماهواره، بحث جهانی سازی فرهنگی است که گردانندگان امپراطوری رسانه‌ای غربی به دنبال نابود کردن حوزه فرهنگ‌های سنتی ملت‌ها و مسلط کردن سبک زندگی و فرهنگ آمریکایی بر همه مردم دنیا به نام جهانی سازی هستند.

از میان ده‌ها اثر تخریبی و آسیبی که برنامه‌های ماهواره‌ای دارد بنده به ۱۱ مورد اشاره می‌کنم:

۱٫ ترویج خشونت

یکی از مهمترین و آشکارترین آسیب‌های فیلم‌ها و برنامه‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و بازی‌های رایانه‌‌ای خشن غربی، افزایش خشونت در جامعه است.

همین چند وقت پیش رسانه‌ها خبری را منتشر کردند که جوانی تحت تأثیر برنامه‌های ماهواره خواهر زاده کودک خود را به قتل رساند. در برنامه‌های این شبکه‌ها صحنه‌های خشن بدون توجه به سن مخاطب نمایش داده می‌شود و مسلماً افراد چه بخواهند و چه نخواهند این برنامه‌ها در ضمیر ناخود آگاه آنها تأثیر می‌گذارد گاهی خصوصاً در فیلمهای سه بعدی چنان هنرمندانه صحنه‌ها را ساخته‌اند که افراد انگار که آموزش خشونت می‌بینند و در صحنه‌های مشابه آن صحنه، ناخودآگاه رفتاری مشابه آن را انجام خواهند داد.

۲٫ سست شدن بنیاد خانواده

متأسفانه ورود بدون کنترل ماهواره در خانواده‌ها را به تعبیری می‌توان ورود یک فرد نامحرم و لاابالی و دوست ناباب برای بچه‌ها و خانواده تشبیه کرد که به دنبال اختلاف بین زن و شوهر است و به ناموس او چشم طمع دارد، و دین آنها را می‌گیرد، اعتقادات آنها را ضعیف می‌کند، مرزهای حیا و غیرت را می‌شکند، حقایق سیاسی و اجتماعی را وارونه جلوه می‌دهد، وقت آنها را می‌دزد و آنها را به همدیگر بد بین می‌کند. خرید ماهواره برای منزل ورود چنین افرادی به منزل است.

مجاز شمردن خیانت زن به شوهر و عادی سازی روابط با جنس مخالف، عادی سازی روابط دختر و پسر قبل از ازدواج، زشتی‌ زدایی از حاملگی بدون روابط قانونی و ازدواج، اهانت به والدین و بی توجهی به آنها، نفوذ جادو و تلسم در زندگی؛ همه نشان می‌دهد که شبکه‌های ماهواره‌ای بطور هدفمند عفت و غیرت و روابط خانوادگی سالم را نشانه گرفته است.

۳٫ زیاد شدن آمار دختران فراری

یکی از کارکردهای سریال‌ها و فیلم‌های پخش شده در ماهواره این است که القا می کنند که آزادی دختران در خارج از خانه است. یعنی دختران جوانی که به صورت سنتی در خانه با محدودیت‌هایی روبه رو هستند که مقداری از آن هم ضروری و لازم است، اینها را دچار حس زندانی بودن در خانه می‌کنند.

در فیلم‌ها دختران موفق را کسانی نشان می‌دهند که خارج از خانه آزاد هستند و دخترانی که داخل خانه هستند را نا موفق و افسرده نشان می‌دهند و کم کم این حالت که معمولاً هم از طرف خانوده‌ها مدیریت نمی‌شود به عقده و افسردگی منجر می‌شود و خدای ناکرده به فرار و رویگردانی جوان از خانواده کشیده می‌شود و فرزندی که از طرف خانواده جدا شد انواع آسیب‌ها و انحرافات در انتظار اوست.

۴٫ اختلافات خانوادگی و شکستن حریم‌های خانواده

یکی دیگر از خطرهایی که سریال‌های ماهواره‌ای دارند این است که در بسیاری از این فیلم‌ها افراد با انزوا طلبی و حتی مقابله با افراد خانواده و حتی خیانت به خانواده می‌توانند به موفقیت برسند.

این فضا کم کم خانواده را به سمت بدبینی‌ها و کم اهمیت شدن نقش پدر، ایجاد اختلاف بین زوجین و دور شدن فرزندان از خانواده می‌کشاند وقتی پدر و مادری با دختر و پسر جوانشان فیلمی را می‌بینند که یک معاشقه و لو خفیف صورت می‌گیرد این مسأله پرده‌های حجاب و عفاف را از بین می‌برد و فقط خدا می‌داند که در خانواده‌هایی که قبح این مسائل بشکند چه اتفاق ناگواری می‌تواند به ‌دنبال داشته ‌باشد.

۵٫ بد حجابی و زنان خیابانی

وقتی همه افراد خانواده بدون کنترل و محدودیت پای برنامه‌های ماهواره می‌نشینند که برای خانواده مناسب سازی نشده و بی حجابی و بی حیائی در آن موج می‌زند و هیچ حریمی در روابط زن و مرد نیست کم کم حجاب به عنوان یک ارزش تلقی نمی‌شود و زنان و دختران خانواده با کم حجابی یا بد حجابی در جامعه ظاهر می‌شوند و زمانی که کم کم بد حجابی زیاد شد و چشمان هوس باز هم با نگاهشان این روند را تشویق کردند جامعه به فضای خود نمائی برای مردان نا محرم تبدیل می‌شود و کم کم رابطه‌های دور از خانواده و زنان خیابانی و روابط پنهانی مردان و زنان متأهل زیاد می‌شود.

در چند سال اخیر آرایش‌های بسیار زننده زنان متأهل و دختران جوان که ایران را رکورد دار مصرف لوازم آرایشی بهداشتی جهان کرده است و بروز رفتارهای دوستانه و بیان کلمات دوستانه به نامحرمان در جامعه به شدت زیاد شده است.

۶٫ تبلیغ تنوع‌طلبی و هوس‌بازی

آنچه در شبکه‌های ماهواره‌ای به ویژه شبکه من و تو و فارسی‌وان مشاهده می‌شود این است‌ که بازیگران فقط به دلیل زیبایی‌شان جلوی دوربین هستند و در تمام برنامه زیبایی‌های صورت و اندام او نمایش داده می‌شود و احساسات جنسی و شهوت مخاطب را به صورت غیر مستقیم تحریک می‌کند و مخصوصاً آقایان را تحریک می‌کند که برای تفریح و تنوع هم که شده دنبال این مسائل باشند و حتی اگر دنبال این مسائل هم نروند ذهنشان درگیر خواهد شد.

کمترین اثر این مسأله این است که روابط زن و شوهرها کمرنگ شده و رضایت جنسی از همدیگر نخواهند داشت و یک ناآرامی و نا امنی روانی و بی‌اعتمادی به همدیگر در افراد خانواده ایجاد خواهد شد و کم کم فرزندان تحت تأثیر این برنامه‌ها پدر و مادر اصیل و سنتی و مذهبی خود را بی کلاس و عقب افتاده می‌دانند و خانواده دچار بحران خواهد شد.

۷٫ افزایش خریدهای کاذب و بی برنامه در زندگی، فاصله گرفتن از ساده زیستی و تمایل به زندگی لوکس و اشرافی

۸٫ تبلیغات ضد دینی و ضد اسلامی

شبکه‌های متعدد در زمینه تبلیغ وهابیت تکفیری و بر علیه شیعه، ترویج مسیحیت تبشیری، ترویج مذاهب خرافی مثل شیطان پرستی و تبلیغ حزب صهیونیستی بهائیت، تبلیغ سکولاریزم و القای شخصی بودن دین، ایجاد شک و تردید حتی در مسلمات دین اسلام فعالیت می‌کنند.

۹٫ نهادینه کردن بی‌غیرتی

یکی از ویژگی‌های مهمی که اسلام و دیگر ادیان آسمانی حتی کسانی که اهل دین‌داری نیستند برای یک مرد ارزش می‌دانند غیرت است و تقریباً همه مردان جامعه ما روی ناموس خود حساسیت دارند و ناموس یکی از ویژگی‌های آشنای فرهنگ ماست.

یکی از موانع اصلی انحراف و یکی از سدهای محکم فرهنگی جامعه ما در برابر فساد و انحراف همین غیرت است.

اگر مردی حساسیت خود را نسبت به ناموس از دست بدهد می‌تواند زمینه ساز انحراف بشود چرا الان بعضی از مردان جامعه ما هیچ حساسیتی نسبت به آرایش و پوشش‌های زننده همسران و دختران و نوامیس خود ندارند؟

این موضوع مهمی است آیا این مردان نمی‌دانند که مردانی که از چشمان خود مراقبت نمی‌کنند چگونه و با چه نگاه لذت جویانه‌ای به ناموسشان نگاه می‌کنند؟

پس چرا با علم به این مسأله باز هم جلوگیری نمی‌کنند و شاید هم خودشان همسرشان را به این نوع پوشش دعوت می‌کنند؟

این به خاطر ضعف غیرت است و آن ویژگی مردانه است که این ویژگی زنانه را حفظ می‌کند و غرب در شبکه‌های ماهواره‌ای به‌ ویژه در فارسی وان و من و تو به شدت بر این مسأله با حساسیت تمرکز دارد که غیرت مردان ما را ضعیف کنند چون آنها می‌دانند تا غیرت مردان باشد عفت و حیای زن لکه‌دار نمی‌شود.

۱۰٫ اعتیاد به ماهواره

متأسفانه اعتیاد به ماهواره مثل اعتیاد به مواد مخدر به یکی از بیماری‌ها و بحران‌های عصر ما تبدیل شده است و ارزش‌های اخلاقی و خانوادگی را تهدید می‌کند.

۱۱٫ بلوغ زود‌رس

دیدن برنامه‌‌های برخی شبکه‌های ماهواره‌‌ای موجب بلوغ زودرس بچه‌ها می‌شود. اگر فرزندان ما صحنه‌های مبتذل و رقص و صحنه‌های تحریک کننده را ببینند و شرایط ازدواج برای آنها فراهم نباشد سعی می‌کنند عطش خود را از راه دیگری فرو بنشانند کم کم زمینه خود ارضایی یا ارتباط‌های غیر اخلاقی برای آنها فراهم می‌شود.

تأثیر شبکه‌های ماهواره‌ای را بر سبک زندگی مردم

مسأله سبک زندگی با مسائل سیاسی عجین شده است. به دلیل اینکه اگر در کشوری یک سیستم سیاسی بتواند بر سیستم دیگری پیروز شود، قطعاً فرهنگ و سبک زندگی خود را هم به جامعه و سیستم تحمیل می‌کند و وقتی یک شبکه ماهواره‌ای یا سایت اینترنتی یا نشریه و رسانه از طریق یک کشور اداره می‌شود قطعاً از آن سیستم و منافعش حمایت می‌کند و به دنبال اهداف او حرکت خواهد کرد، مثلاً وقتی که دولت انگلیس شبکه بی‌بی‌سی فارسی را با هزینه میلیاردی به زبان فارسی تأسیس می‌کند خیلی ساده‌لوحانه است اگر خیال کنیم به خاطر دلسوزی برای مردم ما اینکار را کرده است لذا هر کشوری و نظامی و مردمی باید به دنبال منافع و اهداف خودشان باشند.

ما زمانی می‌توانیم سبک زندگی و هویت ایرانی و اسلامی خود را حفظ کنیم که با بالا بردن آگهی و رشد فکری و اعتقادی مردم، خود خانواده‌ها را مسئول حفظ هویت خود و بچه‌هایشان کنیم.

از زمانی که تلویزیون اختراع شد و در تمام جهان پخش شد سبک زندگی مردم عوض شد مالکان این شبکه‌ها و افرادی مثل رابرت مرداک مؤسس فارسی‌وان که ده‌ها شبکه و خبرگزاری دارد دنبال این هستند که در راستای اهداف اندیشه لیبرالیستی خود یک همسان سازی فرهنگی ایجاد کنند و الگوی خاصی در زندگی از خوردن، پوشیدن، آرایش، ارتباطات، سلیقه‌ها و رفارهای اجتماعی سیاسی ارائه دهند یعنی تقریباً الان اکثر مردم دنیا آنطوری رفتار می‌کنند که گردانندگان این شبکه‌ها می‌خواهند.

ما تأثیر ماهواره را بر روی شیوه همسرداری، تربیت فرزندان، مراسم عروسی، لباس، مد، آرایش، روابط اجتماعی، و حتی بازار می‌توانیم مشاهده کنیم.

یکی از سیاستمداران غربی می‌گوید ما اگر نتوانستیم دیوار بلند چین را برداریم اما رسانه‌های ما توانستند این سد را بشکنند و مظاهر زندگی غربی مثل نوع غذا، موسیقی غربی، رفتارهای اجتماعی را در کشور چین گسترش دهند.

حمله انلاین به نهاد خانواده

تلمن مارکو که مدیرعامل این شرکت است و چهار سال در ارتش اسرائیل خدمت کرده، فارغ التحصیل دانشگاه تل آویو است. مدل درآمدزایی این شرکت، نامعلوم است و هرچند تلمن مارکو مدعیست که این شرکت با فروش شکلک و استیکر، کسب درآمد می کند اما فروش شکلک ها با توجه به قیمت های پایینی که دارند، در برابر ۶۰ میلیارد تومانی که تا سال ۲۰۱۳ برای وایبر هزینه کرده اند بسیار ناچیز است!

به هر رو، وایبر آمد و پس از جذب میلیون ها نفر کاربر در دنیا، شرکت های دیگر را تحریک کرد تا نرم افزارهای مشابه ای با نام های ویچت، واتس اپ، تانگو، لاین، بی تاک، تلگرام، کوکو و … نیز تولید و فعال شوند.

این نرم افزارها یکی پس از دیگری آمدند و به اندازه ای مورد استقبال قرار گرفتند که این روزها، به بخش جدانشدنی و مهمی از زندگی میلیون ها انسان در جهان و ایران تبدیل شده اند. این روزها، استفاده از این نرم افزارهای ارتباطی در ایران، به اندازه ای پررنگ شده که بی مبالغه، بسیاری از کاربران ایرانی به معنای واقعی به آنها «معتاد» شده اند!

اعتیاد وایبری، واتس اپی، تانگویی، لاینی، کوکویی و تلگرامی در میان چندین میلیون کاربر ایرانی، به یک معضل تبدیل شده است. این معضل، زمانی بغرنج تر می شود که عده ای، وجدان، اخلاق و معنویت را در استفاده از این نرم افزارها کنار می گذارند و با رویکردی هنجارستیز و ارزش گریز از آنها استفاده و یا بهتر است بگوییم سوء استفاده می کنند.

از آنجا که عموم این نرم افزارها قابلیت تشکیل گروه و تجمعات مجازی را دارند، در حال حاضر، گروه های گوناگونی در وایبر، واتس اپ، لاین، تلگرام و … با عناوین هنری، فرهنگی، سرگرمی، ادبی، سیاسی، خبری، ورزشی و … تشکیل شده اند.

هر چند در برخی از این گروه ها به واسطه گزینش افراد سعی می شود که رفتارها به صحت نزدیک باشد اما در بیشتر این گروه ها، حواشی ها مانند پرخاشگری، اهانت، نزاع های مجازی، سوء استفاده های جنسی و مواردی از این دست پررنگ است.

در بسیاری از این گروه ها، پسران و مردانی هستند که در ظاهر و در چت های گروهی، حفظ ظاهر می کنند و خود را موجه و متشخص نشان می دهند اما پس از شناسایی دختران و زنان، در چت های خصوصی با آنان تلاش می کنند روابطی خارج از چهارچوب های شرعی و اخلاقی شکل دهند.

نکته جالب اینجاست که در این گروه ها که در ظاهر تلاش می کنند رفتارشان صحیح باشد، حریم محرم و نامحرم در بسیاری از موارد می شکند! برای نمونه، مرد نامحرم، برای زن و یا دختر نامحرم حاضر در گروه، شکلک(استیکر) بوسه، چشمک، گل و … ارسال می کند و یا برعکس!

بسیاری از مردان متاهل و زنان متاهل حاضر در این گروه ها، ساعات زیادی از وقت خود را که باید صرف خانواده کنند، در این گروه ها سپری می کنند و این حضور تا نیمه های شب هم و حتی تا سپیده دم ادامه دارد!

در کنار این گروه ها، گروه های دیگری هم فعالیت دارند که به طور صریح، فعالیت مستهجن و مبتذل دارند. عریانی گپ و گفت ها و متن های ارسالی در این گروه ها به اندازه ای وقیحانه و زشت است که منجر به حالت تهوع و سرگیجه می شود!

* گروه‌های شیطانی در نرم‌افزارهای ارتباطی «حیا» را ذبح می‌کنند

گروههای مستهجن وایبری اسامی و عناوین زننده ای برای گروه خود بر می گزینند؛ «زیر…ی ها»، «… آنلاین»، ، «دلدادگان …» و … برخی از این عناوین هستند. گاهی هم عناوین در ظاهر متعارفی برای خود انتخاب می کنند: «رابطه آزاد»، «خودمونی ها»،«مثبت ۱۸»، «باجنبه ها» و …

در این گروه ها، مردان متاهل، زنان متاهل و دختران و پسران مجرد حضور دارند. از قوانین این گروه ها این است که هر نوشته ای باید، بار جنسی داشته باشد! نکته جالب اینکه در بسیاری از این گروه ها، پس از ورود عضو یا اعضای جدید، به آنان گفته می شود که اگر جنبه و ظرفیت ندارند گروه را ترک کنند!

جوک ها، احوالپرسی ها، بحث ها، مزاح ها و هر چیز دیگری باید در این گروه ها جنسی باشد. هر گونه رفتار و یا گفتار حیامدارانه در این گروه ها ممنوع است!

* اکران نمایش زنای مجازی!

در برخی از این گروه های شیطانی وقاحت تا جاییست که افراد باید به صورت مجازی و در حضور جمع، رابطه جنسی نامشروع برقرار کنند! در کنار این رفتار شیطانی، انواع عکس ها و کلیپ های صددرصد مستهجن در این گروه ها بارگذاری و منتشر می شود! همچنین، در برخی از این گروه ها فیلم های مستهجن خرید و فروش می شوند.

* دنیای مجازی به دنیای حقیقی ختم می‌شود

اما نکته قابل تامل این است که فعالیت این گروه ها فقط به روابط مجازی ختم نمی شود بلکه پس از مدتی، قرار و مدارها برای ملاقات های بیرون از وایبر، واتس اپ، لاین و تلگرام گذاشته می شود تا این پروژه های شیطانی در عالم واقعیت هم رخ دهد.

* چت‌های مستهجن برای اخاذی

در مواردی، عده ای از این منحرفان اخلاقی پس از جلب اعتماد و شناسایی افراد، با انجام چت های مستهجن، از آنها در اصطلاح «آتو» گرفته و اقدام به اخاذی می کنند. در یکی از این موارد، پس از جمع آوری سند، از یک زن متاهل که اقدام به همراهی و فعالیت در این گروه مستهجن کرده بود، شیادان ۵۰ میلیون تومان طلب و تهدید کرده بودند که در صورت عدم پرداخت این مبلغ، اسناد در اختیار همسر وی قرار می گیرد.

این شیادان از طریق شماره تلفن( که در اکثر این نرم افزارها قابل رؤیت و در دسترس همه اعضاست) و نیز از طریق آدرس(لوکیشن) درج شده در این نرم افزارها، مشخصات دقیق و آدرس طعمه خود را به دست می آورند.

* آیا این گروه‌ها سازماندهی‌‎شده است؟

تشکیل و سپس افزایش تعداد گروه های مستهجن در فضای وایبر، واتس اپ، لاین، تلگرام و … پدیده خطرناکی است که در کنار زدودن حیا، لذت گرایی محض و ترویج اباحی گری جنسی را نیز در بر دارد. اما آیا این گروه ها سازماندهی شده هستند؟

دکتر مسعود عباس زاده کارشناس مسائل فرهنگی در این باره معتقد است که نمی توان چنین پنداشت که همه این گروه های مستهجن سازماندهی شده باشند اما بی تردید در میان آنها، ممکن است گروه هایی برای رسیدن به اهدافی خاص، سازماندهی شده باشند.

وی می گوید: سازماندهی شده بودن یا نبودن این گروه های منحرف، شاید چندان در اولویت بررسی این پدیده قرار نگیرد اما آنچه در واکاوی شکل گیری و فعالیت این گروه ها اولویت دارد، تلاش خواسته یا ناخواسته این گروه ها در ترویج بی بندوباری اخلاقی و جنسی در فضای مجازی و به تبع آن در فضای بیرونی جامعه است.

این کارشناس مسائل فرهنگی، افزایش تنوع طلبی، افزایش خیانت های متأهلین، از بین رفتن غیرت، رشد تفکرات ضددینی، افزایش طلاق و سست شدن ستون های خیمه خانواده را از پیامدهای حضور در چنین گروه های منحرفی می داند و تاکید می کند: اگر ذره ای وجدان انسانی و غیرت در وجود یک فرد باشد هیچگاه وارد چنین گروه هایی نمی شود. از سو دیگر، حضور در این گروه ها که مصادیق شیطان گرایی هستند، با آموزه های دینی و اخلاقی ما صد در صد در تضاد است. چنین گروه هایی که بیماران جنسی به شمار می آیند حتی در کشورهای غربی هم مطرود و منفور هستند.

عباس زاده با تاکید بر اینکه مقابله با فعالیت چنین تجمعاتی وظیفه هر انسان سالم و آگاهی است، خاطرنشان می کند: اکنون که دولت محترم تصمیم به فیلترینگ هوشمند محتوای نرم افزارهای ارتباطی همچون وایبر، لاین، تانگو، تلگرام و واتس اپ گرفته، لازم است که حتما تدبیری برای برچیدن بساط این گروه های مخرب و بیمار اندیشیده شود تا علاوه بر پیشگیری از شیوع این پدیده، فعالیت کنندگان در چنین تجمعاتی نیز شناسایی و به دست قانون سپرده شوند.

مقابله با حجاب اسلامی

به گزارش جنگ نرم و عملیات روانی؛ دشمنان انقلاب اسلامی که از هر فرصتی برای ضربه زدن به کشور و نظام اسلامی استفاده می کنند، بعد از نا امیدی از عرصه جنگ و تهدیدهای نظامی به عنوان تهدیدات سخت خارجی، تلاش خود را بر ضربه زدن و استحاله نظام اسلامی از درون معطوف نمودند و در این راستا به تهاجم فرهنگی همه جانبه بر علیه ملت ایران پرداختند. در این میان به نظر می رسد تکرار الگوی غربی ها برای سقوط و نابودی حکومت اسلامی در اندلس مدل مطلوب آنان است.

غربی ها برای آنکه آندلس که همان اسپانیای امروزی است را از چنگ مسلمانان در آورند از دو عامل رواج مشروبات و استفاده از دختران بی حجاب فاسد در بین جامعه مسلمین بهره بردندو همین دو عامل سبب سقوط حکومت بزرگ و مقتدر اسلامی در اندلس شد.در این راستا نظام سلطه نیز سال­هاست با بهره گیری از همین الگو به تهاجم گسترده فرهنگی با ملت ایران برخواسته و پروژه حذف حجاب را با انواع سناریوها دنبال نموده است. که ۱۷ دی ماه سرآغاز این توطئه شوم به شمار می­ رود. در این نوشتار سعی شده است تا به اختصار و با نگاهی راهبردی به برخی از مهم ترین دلایل اشاعه فرهنگ اباحه گری و بدحجابی توسط دشمنان نظام در سطح جامعه و برنامه ها و اهداف آنان برای پیشبرد آن پرداخته شود.

حجاب موضوعی مهم برای تمام جوامع:

خداوند متعال در آفرینش نظام هستی، زن را مظهر جمال الهی قرار داده و رابطه زن و مرد را رابطه ناز و نیاز قرار داده است بدین معنی که فطرتا زن به دنبال جلوه گری است و مرد طالب جلوه گری اوست. این آفرینش حکیمانه الهی که بر اساس تحکیم بنیان­های خانواده و در نتیجه استحکام و سلامت اجتماع است، اگر به عرصه اجتماعی کشیده شود و حد و مرزی میان رفتار و پوشش افراد در خانواده و اجتماع وجود نداشته باشد، موجب به هم خوردگی نظم و سلامت اجتماع شده و خسارت­ها و آسیب­های جبران­ناپذیر فردی، ‌خانوادگی و اجتماعی در پی­خواهد داشت. لذا حفظ قلمرو حیا و سبک پوشش زنان در جامعه یکی از مهم­ترین موضوعات مرتبط با سلامت تمام جوامع است.

از این روست که نه تنها در جوامعی دینی بلکه در تمامی جوامع بشری، از عهد باستان تا آغاز عصر مدرنیسم، پوشیدگی و عفاف زنان و مردان ارزش محسوب می شده و تا چند قرن پیش نیز در همه کشورها لباس­های زنان و مردان پوشیده بوده و نیمه عریانی و بی حیایی در پوشش و رفتار پدیده ای است که با گسترش مدرنیته (که خود نیز به نظر می رسد پروژه ای صهیونیستی برای نابودی جوامع است) طی چند قرن اخیر به وجود آمده است.

در نظر دشمنان انقلاب اسلامی وقتی زنان حیا و مردان غیرت خود را از دست دهند دیگر تعصبی برای از دست دادن سایر ارزش های دینی و فرهنگی نیز نخواهند داشت و به راحتی تمام اصول و ارزش های غرب مدرن را خواهند پذیرفت و این زمینه ساز گام بعدی برای تحت سلطه در آوردن تمام آن کشور از نظر اقتصادی و سیاسی خواهد بود.

الگوی جهانی سازی غربی در مقابل حجاب زنان:

جوامع مذهبی به شدت در مقابل تغییر ارزش های برآمده از تفکرات عصر روشنگری و مدرنیته تحمیلی، مقاومت می نمایند. نظام جهانی سلطه که طراح و مدیر پروژه جهانی سازی الگوهای غربی است و همواره به دنبال گسترش ارزش های لیبرالیستی در تمام جهان است، حذف حجاب و ورود بی قید و پوشش زن را در اجتماع به عنوان اولین نسخه پیشنهادی به کشورها عرضه کرد. در نظر آنها وقتی زنان حیا و مردان غیرت خود را از دست دهند دیگر تعصبی برای از دست دادن سایر ارزش های دینی و فرهنگی نیز نخواهند داشت و به راحتی تمام اصول و ارزش های غرب مدرن را خواهند پذیرفت و این زمینه ساز گام بعدی برای تحت سلطه در آوردن تمام آن کشور از نظر اقتصادی و سیاسی خواهد بود. که نمونه عملیاتی کردن این سناریو را در دو کشور ترکیه (با استفاده از آتاتورک) و در ایران (با استفاده از رضاخان) می توان دید. در ایران رضاشاه و فرزندش محمدرضاشاه از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۷۹ مجری این نوع مدرنیته مقلدانه و استبدادی بودند و در چارچوب این غربی سازی تحمیلی،”حجاب زنان” را یکی از نقاط نمادین مهم در مقابل هدف خود دانستند و به مبارزه همه جانبه با آن پرداختند. به طوری که در سال ۳۷-۱۹۳۶رضاشاه قانون کشف حجاب زنان در اماکن عمومی را بصورت رسمی اجباری کرد[۱] باقی است. که همچنان تأثیرات مخرب آن بر فرهنگ ایرانی

با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و افزایش نگرانی های نظام سلطه جهانی از کاهش اقتدار خود در منطقه و جهان،‌ انواع تهاجم های سخت، ‌نیمه سخت و نرم علیه انقلاب اسلامی آغاز گشت که تهاجم فرهنگی و مبارزه با حجاب اسلامی مهمترین تهاجم نرم محسوب می شود که در سال های پس از انقلاب و به خصوص پس از جنگ تحمیلی سرمایه گذاری گسترده برای آن انجام شده است. با روی کار آمدن دولت اصلاحات، فضای سیاسی برای تسهیل و شتاب بخشیدن به تغییر ارزش­های جامعه و گسترش بی حجابی مناسب تر گشته و در این راستا گام های زیر برداشته شد:

الف: ایجاد فضای آزادی اباحه گری که منجر به جرئت یافتن افراد برای بروز و ظهور اعتقادات و رفتارهای غیر دینی در جامعه اسلامی می­شد؛

ب: استفاده حداکثری از سیاست جریان اصلاح طلب در مورد عدم برخورد قانونی و یا انتظامی با پدیده بدحجابی و تکیه بر ادعای انجام کار فرهنگی که هیچ گاه تحقق نیافت؛

ج:‌ تئوریزه نمودن بدحجابی در کشور برای اولین بار پس از پیروزی انقلاب توسط موج نویسندگان روشنفکر ( این امر باعث شد افراد برای بدحجابی خود صاحب تئوری و اندیشه شوند)؛

د: تآکید بر فردی و خصوصی بودن امر حجاب و جایز نبودن دخالت دولت در این زمینه،که از حیث فرهنگی تأثیر بسیار زیادی درپی داشت.[۲]

با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران و افزایش نگرانی های نظام سلطه جهانی از کاهش اقتدار خود در منطقه و جهان،‌ انواع تهاجم های سخت، ‌نیمه سخت و نرم علیه انقلاب اسلامی آغاز گشت که تهاجم فرهنگی و مبارزه با حجاب اسلامی مهمترین تهاجم نرم محسوب می شود که در سال های پس از انقلاب و به خصوص پس از جنگ تحمیلی سرمایه گذاری گسترده برای آن انجام شده است.

در طی این سال­ها راهبردهای دشمنان جهت ترویج اباحه­گری و عادی­سازی بی­حجابی را می­توان بصورت زیر برشمرد:

۱٫ تحریف مبانی دینی و الهی حجاب و عفاف و تقلیل آن به امری حکومتی و سیاسی از جانب جمهوری اسلامی

۲٫ اولویت سازی برای زیبایی ظاهری افراد در مقابل سایر ارزش‎های انسانی و الهی در جامعه با استفاده از ابزارهای فرهنگی و تولیدات رسانه ای

۳٫ ایجاد شبکه های سازماندهی شده دختران و پسران برای ظاهر شدن با پوشش های ساختارشکنانه و ناهنجار با پرداخت حقوق روزانه برای گشت زدن این افراد در سطح اجتماع و مراکز عمومی

۴٫ گسترش شبکه‎های سازماندهی شده عرضه کالاهای فرهنگی-آموزشی، انواع پوشاک و کالاهای مصرفی جهت ترویج فساد و بدحجابی

۵٫ صرف هزینه های کلان برای ایجاد شبکه های ماهواره ای متعدد برای جایگزینی این رسانه ها به جای رسانه ملی در داخل خانواده های ایرانی و ساخت سریال های خانوادگی برای القای سبک زندگی غربی و اباحه گری اعضاء خانواده و خیانت به یکدیگر

۶٫ استفاده از فضای اینترنت و فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، برای شبکه سازی جوانان در فضای مجازی در کنار ترویج فساد و ابتذال در فضای مجازی

۷٫ ایجاد شبکه های قاچاق محصولات صوتی و تصویری مبتذل و مشروبات الکلی، لوازم آرایشی و پوشاک های مغایر با پوشش اسلامی و هنجارشکنانه در سطح وسیع

۸٫ تلاش برای نفوذ افراد با افکار سکولار و غربی همسو در درون ساختارهای دولتی و تصمیم ساز در اداره امور کشور

۹٫ حرکت­های روبه جلو و هنجارشکنانه در پوشش و رفتار عوامل نظام سلطه، جهت عادی سازی فساد و ابتذال در میان آحاد مردم

۱۰٫حساسیت زدایی برای اکثریت افراد جامعه، نسبت به گسترش فرهنگ بدحجابی در جامعه با استفاده از گفتمان سازی روشنفکری و آزادی

علت سرمایه گذاری های کلان و برنامه ریزی های گسترده نظام سلطه و همراهی عناصر داخلی آنها برای حذف حجاب، نه تنها مبارزه برای نابودی اصلی ترین نماد مقاومت فرهنگ الهی در برابر فرهنگ مادی است بلکه نتایج و تبعات گسترده ای است که بی حجابی و ایجاد فضای فساد و اباحه گری در استحاله جامعه اسلامی بوجود خواهد آورد،که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهد شد:

۱) درگیر نمودن طیف گسترده­ای از جوانان با موضوعات جنسی و فساد و ابتذال اخلاقی به عنوان سرمایه­های انسانی جمهوری اسلامی

۲) نا ­امیدسازی ملت ایران و سایر ملت­ها از توانمندی جمهوری اسلامی در برقراری امنیت و سلامت اجتماعی و اخلاقی به عنوان الگوی جامعه اسلامی و کاهش قدرت نرم ایران در داخل و خارج

۳) ترویج فرهنگ تساهل و تسامح و اباحه گری جهت فروپاشی فرهنگ ارزشی و دینی مردم که اصلی ترین ارکان جامعه اسلامی

۴) سنگین شدن فضای جامعه برای حضور اقشار مذهبی و بخصوص افراد محجبه و روحانیون

۵) ایجاد شکاف اجتماعی و دودستگی میان مردم به دو دسته افراطیون و آزادی خواهان و قرار دادن آنها در مقابل یکدیگر بصورت فرهنگی و سپس سیاسی

۶) سیاسی جلوه دادن موضوع حجاب در اذهان عمومی و عدم امکان طرح و تبیین روشن و دقیق مسئله “عفاف و حجاب” در جامعه توسط دستگاهها و رسانه های فرهنگی و آموزشی بدلیل

۷) پیوند خوردن معترضان سیاسی به معترضین اخلاقی و اجتماعی (از هر دو قشر مذهبی و غیر مذهبی) جهت گسترش مخالفین جمهوری اسلامی

۸) بهره گیری از فضای احساسی و التهاب آور برخورد با بدحجابی زنان در سطح اجتماع در جهت کاهش سرمایه اجتماعی کشور و اتهام زنی خشونت علیه زنان به ایران

۹) ایجاد بحران اجتماعی –اخلاقی و آنارشیسم اجتماعی بوسیله گسترش هنجارشکنان در سطح جامعه

۱۰)تغییر اولویت بندی ارزش ها برای مردم و بویژه زنان مطابق الگوی سبک زندگی غربی و استحاله فرهنگ اسلامی ایرانی

1 2 3 4 5 6 7 ...

آخرین عناوین


با من در تماس باشید

منتظر نظرات و پیشنهادات شما هستم

تماس با من